tisdag 14 maj 2013

Vackert i trädgården just nu

Nu är jag tillbaka igen efter några dagars blogguppehåll..
Jag har tyckt att det har varit jobbigt att mista min fina katt och har inte känt mig på humör för att varken skriva eller fotografera. 
Men nu känns det bättre, som tur är!

I trädgården växer det som bara den, man hinner ju knappt med..
Många tulpaner är snart på gång att slå ut och andra står redan i blom.




Den här tulpanen köpte jag i höstas i en påse med namnet black and white, men jag tycker inte att den är så vit snarare ljusgul. Men den är fin ändå. De "svarta" tulpanerna har inte börjat blomma ännu. De syns bara som små gröna knoppar på bilden nedan.




Fritillaria / kungsängsliljan har också tittat upp och blomma för fullt med sina 
vita och vinröda klockor. De ser nästan ut som blommorna är rutiga men på nära håll ser man att det är prickar istället för rutor.

Vi begravde katten i rabatten under det stora viburnum- trädet.
En liten vas med färska blommor, en ängel som vakar över henne och en ljuslykta som lyser upp i mörkret.
På den svarta stenen ska jag skriva hennes namn men jag har ännu inte hunnit göra det.
Ljuslyktan tänder jag varje kväll så att det lyser upp lite där i rabatten. 



Blomsterdesign


2 kommentarer:

  1. Så tråkigt med katten, jag vet hur det känns, vi miste 2 hundar förra året, det är tungt men sånt man måste klara som djurägare. Jag fick åka till veterinären med vår 7 månaders Berner idag, hon hade satt i sig grannens soppåse, det enda som var kvar var lite plastbitar och några vindruvor...(vindruvor kan vara dödligt giftiga för hundar)Men med en sprutas hjälp var allt snart borta och jag 500 kr fattigare :-)
    Dina vackra bilder blir man ändå väldigt glad av, såå vackra tulpaner. Man skulle vilja stanna tiden ett tag nu och bara njuta av allt vackert i vår natur och i våra trädgårdar.
    Ha en fortsatt fin vårvecka.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Klart att det känns mycket när man mister ett kärt husdjur. Skönt ändå att du känner för att blogga igen.
    Så fint med den små lila blommorna i vasen.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...