söndag 15 april 2012

vitsippor och doftande violer

I förmiddags åkte jag och sambon en liten sväng  med bilen. Vi åkte på små vägar en bit utanför Landskrona.  På sådana väger som vi inte varit på på många många år.
Vi hittade en liten "skog" kanske snarare en dunge med massor av stora vackra bokträd. Under så var där tusentals vackra vitsippor. Ett helt hav. Det var verkligen vackert att se..
Vi gick runt och tittade och njöt av vad vi såg. Det är så tust och lugnt i skogen. Vi såg massor av ankpar simmade runt i den lilla dammen. En och annan humla brummade förbi.
Precis när vi skulle gå så ser jag några små söta violer mitt i havet av vitsippor. Det var inte många, men så söta de var och så gott dem doftade. Mmmmm.









En liten viol familj.

5 kommentarer:

  1. Underbara vitsippebilder!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hei!
    Så koselig at du titter innom bloggen min. Jeg legger meg som følger på din.

    ønsker deg en fin kveld

    SvaraRadera
  3. Oj så vackra bilder du visar!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag svimmar, vad underbart. Snart så ser det ut så här också. Snart! Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken härligt hav av vitsippor...ljuvligt! Våren har kommit längre nere i Landskrona ser jag...här är det grått och regn/snö rusk idag:((

    Maria<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...