tisdag 1 maj 2012

Paris vackra tulpaner

Vilket underbart väder det har varit både idag och igår. Det har ju känts som sommar.
Roligt för alla som har varit lediga att få lov att vara ute i det fina vädret. Jag har tyvärr varit innomhus båda dagarna. Jag har jobbat.
Men på kvällen har jag kunnat vara ute och njuta i trädgården.

Idag visar jag några bilder på stora vackra tulpaner som vi såg i någon av Paris fina parker. Här var tulpanerna mycket större än dem vi har hemma.
I Paris hade våren kommit en bra bit länge än här hemma i skåne. Tulpanerna var nästan överblommade och alla träd var stora och gröna. Kastanjeträden var i full blom.

Den här vackra tulpanen var säkert 15cm stor i blomman



















Här är en jätt stor dubbel tulpan. Ni ser så stor den är jämfört med min hand.


3 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad vackert! Särskilt de lila med vit botten. Var det vit förgätmigej?
    Lite avis är jag allt på dig - Paris på våren skall vara så fint.
    Ha en skön vecka
    Annika

    SvaraRadera
  3. Åhh! vad fina bilder! Gillar verkligen tulpanerna när de nästan slagit ut. Har några på gång där ute. Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...