tisdag 5 mars 2013

Ännu fler penséer!

Idag blir det ännu fler bilder från den härliga och soliga söndagen som varit.
Men även denna veckan har det varit sol och vår i luften, med en temperatur på 5 +grader så det är bara att tacka och ta emot för man vet aldrig när det vänder...
Vid denna årstiden kan det ju skilja väldigt mycket beroende på om man bor i norra delen av Sverige eller i den södra. Nere i Skåne har det börjat bli vår medan längre norr ut är det fortfarande flera decimeter snö. Vi får hoppas att snön snart försvinner hos alla och att våren kommer på riktigt i hela landet...


I uterummet har vi ett planteringsbord som jag brukar pynta efter årstiderna. Här har jag använt en gammal våg i gjutjärn och satt några penséer på den. Det gäller att ha jämnvikt på blommorna annars tippar vågen över, vilket jag märkte när jag började vattna den ena.

 Fågelburar är jag glad för och har flera stycket både inne och ute i trädgården.
Här jag har satt in en kruka med en liten minipensé inuti och hängt ett vitt trähjärta runt krukan.
För att dölja jorden satte jag spansk mossa runt blomman. I vanliga fall brukar jag lägga småsten men så är det inte lika lätt att känna om blomman behöver vatten eller inte. Med den spanska mossan är det lätt att bara lyfta upp och känna på jorden.
 





5 kommentarer:

  1. OHHH vad jag längtar efter dom härliga blommorna de ser nästan ut som de tittar på oss och säger välkommen till våren.
    Här finns inga ännu.
    kanske till helgen fick jag till svar när jag frågade i en butik
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så vårfint du har pyntat i ditt uterum.
    Har ännu inte sett Penseér i någon butik, tror det är för tidgt för oss här uppe än.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Åh, nu blev jag lite kär i dina söta penséer!! Helt ljuvliga, vilken fin färg.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. MEN OHH SÅ FINT! Längtar så efter att få plantera penséer.. men här är det över en 1 meter snö så det lär dröja :(

    Önskar dig en fin kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint överallt! Jag köpte också penséer och det är jag glad för.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...