tisdag 9 oktober 2012

Höstig Hortensia och mosshjärta

En blomma som man kan njuta av länge är Hortensia. Det finns så många olika varianter och färger på den. Jag har flera olika sorter i trädgården och i olika färger så som vit, rosa, lila och ljusblå.
Tidigt i våras köpte jag en stor vit hortensia och den har blommat oavbrutet fram till nu. Nu börjar den bli lite brun i kanterna men den får stå kvar ett tag till innan den planteras ut i trädgården.. 
Vilken blomma är fin i över 6 månader? Det är inte många. Så till nästa år ska jag köpa ännu fler Hortensior.
 

Hortensia kan användas till nästan allt som tex här har jag använt den på mosshjärta och kransar. 
Hortensian blir väldigt dekorativ och den håller sig fortfarande fin när den torkar
 

Så här såg den ut när jag köpte den i början av april



Blomsterdesign i Landskrona

4 kommentarer:

  1. ja det är verkligen en fin blomma. Har tyvärr ingen vanlig hortensia. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte häromdagen, mina vita hortensia har varit fin hela säsongen, jättebra växt för min trappa mot norr.
    Ha det bra!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Måste skaffa hortensia till nästa år i trädgården
    .. har sett så stora fina buskar hos vänner och
    du har visat så mycket fint man kan använda den till !
    Tack för all inspiration du ger i dina vackra inlägg !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Hortensior är SÅ vackra men jag lyckas inge vidare med dom tyvärr :(
    Det går bättre ute än inne. Har du några bra tips hur jag ska få dom att trivas hos mig?

    Så mycket fint du gör!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...