söndag 3 mars 2013

Årets första pensé

Ja, igår var jag och köpte årets första pensé! Vilken härlig känsla det är när man ser dem små söta blommorna för första gången. Det är ju ett helt år sedan sist och jag har faktiskt längtat!
När man ser dessa sötisar så kan man ju inte bara gå förbi utan att köpa så det blev några lila minipenséer som inhandlades.

Idag har det varit strålande sol och 6 grader men det har blåst mycket så det har känts ganska kallt ändå men visst har det varit skönt att känna solens strålar. Det gäller bara att klä på sig bra.
Den mesta av dagen har spenderats utomhus eller i uterummet och idag har även penséerna blivit planterade. Det är kanske lite för kallt på nätterna för dem att stå utomhus så de får bo i uterummet ett tag..
Visst blir man glad när man ser dessa söta små blommor!
Min favoritfärg på penséer är lila och denna gången köpte jag en ljus och en mörk sort.
Vilken färg gillar ni bäst?



Trevlig kväll!




7 kommentarer:

  1. Penséer, som jag längtar! Men jag får nog allt ta och tåla mig lite till. Här ligger snön tjock!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. oja,jag vill åxå köpa Penséer men här går det inte att ha några ute än och nått uterum har jag ju inte
    lila är en sån fin färg
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Här får man vänta ett tag verkar det som...Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka underbara penséer!
    Lika underbara i båda färgerna,
    lila är också min favoritfärg !
    Var till Blomsterlandet i dag
    men hittade inga penséer !
    Hoppas dom får in till helgen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Så söta! Det är ett så tydligt och härligt vårtecken.

    Kram

    SvaraRadera
  6. http://blomsterdesignnet.blogspot.se/2012/12/ny-zinkhylla-till-koket.html

    Finns hyllan du skrev om i det inlägget kvar i din webbshop? Jag hittar den ingenstans nu! Så fin! :)

    SvaraRadera
  7. Den där ljuvligt svagt lavendelblå penseen är nog min favorit. Senare på säsongen slår knallorange det mesta. Men de flesta färger är härliga när de kommer och bär på våren.
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...